tirsdag den 31. juli 2012

På rov ved naboen

Ja, jeg har jo været i et par nabohaver og plukke bær til at lave marmelade :) Det var egentlig meningen at jeg kun skulle lave stikkelsbærmarmelade, da vores genbo havde givet mig lov til at plukke bær i deres have..

Vores vægt gik dog i stykker da jeg skulle til at lave marmelade, så jeg var ovre ved vores nabo-kone og låne en vægt :) deer kom vi til at snakke lidt, så jeg fik også lov til at komme om i hendes have og plukke solbær og ribs.. Det kunne jeg jo selvfølgelig ikke sige nej til, så jeg gik over med en spand og en skål og så plukkede vi bær sammen :)


Efter bærene var blevet ribbet og de knap så kønne var blevet sorteres fra, blev det til cirka 1,7 kg af hver slags :)

Alle solbærerne blev kogt til syltetøj og et kg ribs blev også til syltetøj :) Jeg har ikke lige fået billederne af solbærsyltetøjet, men her kan i se ribssyltetøjet




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...