søndag den 30. marts 2014

Mad, mad, mad og lidt mere mad :)

I løbet af de sidste 7 uger har jeg spist meget anderledes end jeg ellers har gjort hele mit liv.. Jeg er begyndt at spise efter LCHF, til jer der ikke ved hvad det er kan i se det her og her, kort og godt går det ud på at man spiser få kulhydrater og meget fedt.. Det vil sige at man ikke spiser kornprodukter og rodfrugter :) i stedet lever man af grøntsager der vokser over jorden, kød, æg og fedt.. 


For mig er overgangen fra 'almindelig' mad til LCHF gået meget godt, jeg havde lidt problemer med hovedpine fra dag 4-6, men efterfølgende har jeg haft det rigtig godt :)

Jeg besluttede mig for at prøve LCHF af 2 grunde, den ene var vægttab, der er mange det har tabt sig efter de er begyndt at spise LCHF og det skal ikke være nogen hemmelighed at jeg har taget en del på pga. alt det medicin jeg er på.. Den anden grund var at der er flere læger i Sverige (hvor LCHF kommer fra) som mente det kunne hjælpe med at dæmpe betændelsestilstande i kroppen.. Jeg har endnu ikke konkret bevis for at det har en positiv effekt på min gigt, men jeg føler at det har gjort en kæmpe forskel på mit velværeniveau, og det er helt sikkert det vigtigste for mig :)

Jeg har også tabt mig, jeg har valgt at måle mig da jeg synes at målebåndet er mere pålideligt end vægten.. Jeg vejer mig også engang i mellem, men det er målebåndet og hvordan jeg har det med min krop der er vigtigst :) 
Jeg har tabt mig mellem 5 og 5,5 cm rundt omkring på kroppen på 6 uger, så det er jeg meget godt tilfreds med :) jeg måler mig om hofterne, taljen og brystet og jeg måler mig cirka en gang i ugen, nogengange mindre, det kommer lidt an på hvornår jeg kommer i tanke om at jeg skal måle mig ;)

Nå, nu er det vidst ved at være nok om mig for denne gang, men i skal da ikke snydes for nogen billeder af alt det dejlige mad vi har spist de sidste 7 uger 


Kålpandekager 


Amerikanske pandekager



Æggewraps, en med tunmousse (lavet med smør) og flødeost og hvidløgssalami 


Salat med oksekød og peanutsauce 


Æg, tun ost og mayonnaise 


LCHF pizzabund med masser af kød og ost 


Oopsies - en slags LCHF brød



And og gammeldagshvidkål


Æg og bacon


LCHF mikroboller

Det var lidt af det jeg har spist de sidste par uger, hvis i vil se flere billeder kan i finde mig på instagram, det hedder jeg også s3qu3nce :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...