torsdag den 23. august 2012

Skolestart, bøger og ny behandling



Det er ved at være noget tid siden jeg skrev sidst, og derfor er der også sket en del ting :) Jeg har ikke lige haft tid til at skrive herinde, så nu kommer det lige en hel masse i et enkelt indlæg..

Jeg er begyndt i skole igen, hvilket er dejligt :) jeg er i sær glad for at være kommet tilbage til mit værelse på kollegiet.. Det er rigtig rart at have en masse naboer rundt omkring på gangen, så man altid kan finde en at drikke en kop kakao med eller se en film..

Det at der er så mange mennesker er jo så også med til at tage tid fra bloggen her, og så er der jo naturligvis også begyndt at komme både lektier og afleveringer.. Derfor er der heller ikke så meget tid til at læse og hækle.. Det gør jo ikke noget, men det betyder jo bare at der går længere tid i mellem at jeg kan vise noget nyt frem :)

Jeg er dog blevet færdig med at læse endnu en bog, så den slipper i ikke for at hører lidt om..¨


Denne gang har jeg læst Einsteins sidste teori af Mark Alpert.. Det var en bog der fangede mig fra første side, da der er gang i handlingen næsten fra første ord.. Den minder meget om Engle og Dæmoner samt Da Vinci Mysteriet af Dan Brown..
Det vil sige at det er en ganske fantastisk og utrolig handling, hvor man i dette tilfælde forsøger at finde frem til Einsteins sidste teori, teorien om alting (en teori som Einstein arbejdede med med i virkeligheden aldrig fik færdiggjort) som det lykkedes for Einstein at skrive, men fordi han frygtede at den ville blive brugt til at skabe farlige nye våben valgte han ikke at offentliggøre den..
Bogen er spændende og medrivende, selvom man godt er klar over at det der sker i den næppe ville kunne finde sted i virkeligheden :)
Jeg ville helt klart anbefale den til andre, i sær hvis man er fan af Dan Browns bøger..

Der er også sket noget andet stort/nyt i mit liv.. Jeg har endelig fået besked om at jeg skal påbegynde biologisk behandling af min gigt.. Det vil sige at jeg i stedet for at tage piller hver dag som ikke virker 100 % på mine smerter og som gør mig træt og også har en del andre bivirkninger, kan jeg nu få lov til at få biologisk medicin, som i rigtig mange tilfælde er med til at fjerne næsten alle smerter.. Jeg glæder mig rigtig meget til at komme i gang og jeg håber at dette kommer til at betyde at jeg kan komme til at leve et stort set normalt liv :) jeg skal selvfølgelig stadig tage medicin, men det er kun en sprøjte hver anden uge, og når jeg er kommet godt i gang skal jeg kun tage blodprøver hver 6. uge og til kontrol hver 3. måned :) og resten af tiden kan jeg stort set få lov til at passe mig selv og opfører mig som en normal 21 årig..

Jeg er også i gang med at hækle lidt små gæste-/køkkenhåndklæder, og jeg satser på at jeg snart kan have 2 klar til at vise frem :) men jeg skal nok komme med et lille sneak peak inden alt for længe..



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...