tirsdag den 7. august 2012

Retur til kulden

Jeg håber i har nydt indlæggene den sidste uge :) De er alle blevet lavet på forhånd og sat til at offentliggøres automatisk men jeg befandt mig på solkysten i Spanien :)


Vi lavede mange forskellige ting dernede, vi var bl.a. med en svævebane oppe på et af bjergene :) vi var også en tur på Gibraltar hvor vi var ude og hilse på de søde aber




Jeg fik også læst lidt mens vi var afsted :) jeg fik læst Hunger games triologien, så den skal i da også hører lidt om.. Det er en triologi som jeg er rigtig glad for, men den passer også lige til mit temperemant som er rigtig glad for næsten alt ungdoms-fantasy..

Billedet lånt her

Det er gang i serien næsten fra første side, og man bliver revet med dat historien.. Jeg har lånt dem på dansk som e-bøger fra ereolen.dk og så har jeg købt dem på engelsk :) Suzanne Collins skriver lidt anderledes end mange andre forfattere der skriver til unge, men når jeg lige vender sig til det tror jeg faktisk at det er med til at få læseren til at leve sig endnu mere ind i historien..
Man kan også låne dem som lydbøger på netlydbog.dk, og der er det Grete Tulinius der læser dem, og det er en af de oplæsere jeg er rigtig glad for, så hvis man ikke har mod på selv at gå i gang med at læse dem kan jeg også anbefale at man låner dem som lydbøger :)
Jeg kan også fortælle at hvis man har set filmen og man kunne lide den, er jeg næsten helt sikker på at man vil kunne lide bøgerne :)

Alt i alt vil jeg egentlig gerne have alle til at læse disse bøger, da jeg selv havde en fantastisk oplevelse de gange jeg læste dem, både på dansk, engelsk og på dansk lydbog.. Der sker så meget i serien at den kun bliver bedre af at man læser den flere gange så man forstår hele historien og alle de tanker det virker som om der er bag disse værker :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...