fredag den 16. december 2011

Appelsiner og citroner

Jeg har i dag lært at appelsiner faktisk kan være gode, og ikke underlige og skumle som jeg husker dem fra da jeg var barn (: Jeg har ellers ikke været stor fan af dem og har længe foretrukket citroner.. I dag fik jeg så endelig en appelsin der var tilpas syrlig og ikke vammelsød.. Det var faktisk et tilfælde, oppe på kollegiet hvor jeg bor må man få 3 stykker frugt hver dag, og jeg plejer at spise mandariner og bananer, men de sidste par dage har jeg ikke kunnet finde nogen gode mandariner, de var alle bløde :( Så i dag prøvede jeg at tage en appelsin, fordi den ikke var blød og det var den sidste der var tilbage.. Og den var god, så god at jeg har tænkt mig at spise flere (:


Jeg har også været i gang med at hækle flere håndledsvarmere, et sæt til min mor og nu er jeg i gang med et sæt til en af min søsters veninder.. De er med huller til tommeltotten (: De er også hæklet i tykkere bomuldsgarn end sidst, og så er de ikke hæklet ud fra en mønster, men udfra en idé jeg fik da jeg kiggede på en strømpe opskrift :) Jeg skal nok smide et billede ind senere, men min mor har dem på lige nu og jeg har ikke tænkt mig at vække hende fra hendes lur - hun var til julefrokost i går så hun trænger nok til at slappe lidt af..
Det andet sæt er ikke færdigt endnu, så det kan jeg jo heller ikke så godt vise frem :)

Her i weekenden skal jeg have en sy dag sammen med en af den jeg danser line-dance sammen med.. Hun har ikke prøvet at rigtigt at sy før, så det skal nok blive sjovt (: Jeg skal hjælpe hende med at lærer at kontrollere symaskinen og forhåbentlig også de grundlæggende ting ved patchwork.. Vi har snakket om at hun skal prøve at lave en lille taske, men det er ikke helt fastlagt endnu.. Jeg viser selvfølgelig billeder af hvad vi finder på og forhåbentligt også hvad vi får tryllet frem efter en hyggelig dag sammen med en masse stof og symaskinen (:

Har du nogen spændende kreative planer for weekenden? (: Hvis du har så skriv en kommentar   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...