søndag den 18. december 2011

Sy dag

I dag havde jeg en sy dag sammen med Marianne (en af dem jeg danser line-dance med).. Hun ville gerne lærer hvordan man laver patchwork og andre ting med stof, så det sagde jeg at jeg da sagtens kunne lære hende :)
Min første tanke var at hun skulle sy en taske, men hun ville lave noget hvor hun kunne få resultater hurtigt (dvs. på en dag) så hun nævnte grydelapper.. Så vi gik igang med at lave grydelapper og så har vi aftalt at næste gang hun vil lære noget nyt kan vi gå i gang med at lave en taske eller noget i den stil (: og så kan vi jo altid lige så stille arbejde os i mod noget i tæppe størrelse (;

Her kan i så se Marianne ved symaskinen


Her er der lidt billeder fra forskellige tidspunkter på dagen (farverne på de øverste er dem der er de rigtige)


Det blev til 3 grydelapper, så det er jo ret godt klaret på en eftermiddag (: i sær når man tænker på at Marianne ikke rigtig er vant til stof og symaskiner..
Mariannes mor var også med, og hun havde også en symaskine med, jeg ærgrer mig lidt over at jeg ikke fik taget et billede af den.. Den er nemlig rigtig fin (: JEG ER FORELSKET - den er så fin og flot og grøn..


Jeg fik også lavet resten af tasken færdig (: den gule jeg har vist frem før, det var bare 2 småting der manglede.. Så nu kan den julegave også blive taget af listen, det er bare dejligt :)

3 kommentarer:

  1. Det er dejligt at sy og dobbelt dejligt at have en at sy sammen med :)

    SvarSlet
  2. Super flot. Jeg er ved at samle lapper til et tæppe, og jeg glæder mig til at jeg skal igang med det.

    SvarSlet
  3. Det er dejligt at høre at du er forelsket og så tillige i en symaskine. Ville gerne have set den, men det bliver måske en anden dag. Og så er jeg også vild med de fine grydelapper. Glæder mig til at være sammen med dig i julen.
    Knus mormor

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...