søndag den 26. februar 2012

Hvordan åbner man en kokosnød?

Dette var noget jeg googlede her den anden dag :) jeg læste alle mulige forskellige forslag i gennem og til sidst besluttede jeg at jeg da sagtens kunne finde ud af det.. I dag fik jeg så fat i en kokosnød og da jeg var kommet op på mit kollegieværelse og havde fået flyttet rundt og gjort rent (det var min mor og min kæreste der stod for det meste af det der med at flytte rundt og gøre rent) ville jeg have smagt på min kokosnød..


  • Jeg gik fluks i gang med 'bagsiden' af et stor kniv, og slog løs på den efter bedste evne.. INTET RESULTAT, bortset fra lidt små ubetydelige mærker..

Lige meget, vi smutter da bare videre til næste forslag;

  • Huller i 'øjnene', jeg henter hammer og søm og går så igen fluks i gang med at åbne kokosnøden.. Endnu engang er det stor ser intet resultat..

Nu er jeg efterhånden ved at blive lidt små desperat, og som følge deraf opgiver jeg alt hvad der hedder væske, og beslutter mig i stedet for jeg jeg bare vil have hul på den, koste hvad det koste vil, så jeg kan få noget kokos kød..

  • Nu går jeg i gang med hammeren og banker alt hvad jeg kan, og her er det så at jeg til sidst må erkende at jeg ikke har kræfterne til at få den forbandede ret irriterende nød til at knække.. Så endnu engang, ikke noget betydeligt resultat :(
Nu er jeg ikke længere små desperat, men faktisk ret desperat, jeg vil jo gerne have noget ud af alt mit hårde arbejde.. Heldigvis kommer Carl (en af den jeg bor på gang med, min skråt over for nabo) gående forbi ude på gangen.. Jeg får spurgt ham hvad han ved om kokosnødder, hvilket ikke er ret meget, men han går dog i gang med at angribe den med hammeren.. Først ser der ikke ud som om der sker noget, men efter den er blevet pakket ind i et viskestykke og vendt og drejet et par gange med en masse hammerslag ind i mellem går der endelig hul på den :D
Jeg går i gang med at skære kødet ud, og det har jeg nu spist af de sidste 2 timers tid.. Der er stadig noget tilbage, men ikke voldsomt meget :)

Så for at gøre en lang historie kort, hvis du skal have en kokosnød åbnet, så glem alle de smarte ideer der findes på nettet og alle mulige andre steder, og få i stedet fat på en frisk, ung og stærk fyr der kan angribe den med din hammer :)

 For så at snakke om noget helt andet, jeg har efterhånden fået hæklet en fornuftig portion turkise grydelapper ud af de garn jeg fik fra min mors kusine :) Og nej, jeg kunne ikke holde mig fra hæklenålen som jeg egentligt burde efter krampe i skulderen, men jeg har ikke haft krampe i den siden, så det går nok..
Hvad jeg skal bruge alle de grydelapper til vil jeg ikke røbe endnu, men jeg skal nok fortælle det på et tidspunkt :) nu skal jeg bare lige først have lavet lidt flere..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...