lørdag den 19. januar 2013

Snestorm, pjat

Dette indlæg er inspireret af billeder fra d. 23 december, hvor min mor og jeg kørte til Sønderjylland midt i en snestorm.. Dagen startede ellers ret fint, men kun en lille smule sne, men inden vi var færdige med at pakke resten af gaverne ind var der dukket en snestorm op i Midtjylland :)

Vi blev dog enige om at forsøge at kører syd på alligevel, mest fordi der var lovet isslag om aftenen, og vi ville meget gerne ned til familien og holde jul, men ikke hvis vi skulle kører 150 km på is.. Så er en snestorm jo meeeget bedre? Det var det i hvert fald efter vores mening på daværende tidspunkt :)

Vi kom da også til Sønderjylland i et stykke og uden uheld, men der var mange andre der var endt mystiske steder, og nogen steder var der også problemer med at se vejen.. Det hele gik dog, på trods af at det tog omtrent dobbelt så lang tid som normalt, og vi hyggede os også undervejs :)


Her kører vi på motorvejen - det kan i vel godt se?

Her kan i så se 3 sneplove der kører lige efter hinanden, og på trods af det er sneen ikke ryddet ret længe

En af de uheldige der endte lidt ved siden af vejen

Masser af sne, over det hele

Så kom vi endelig så langt sydpå at sneen begynder at forsvinde lidt  :)

Når man sidder 4 timer i en bil og snegler sig afsted skal man have noget at bruge tiden på når det bliver lidt for kedeligt at tage billeder eller observerer omgivelserne.. Og som den hækle glade person jeg er havde jeg taget en lille flodhest med, den færdige flodhest skal jeg nok vise frem i et af de næste indlæg :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...