tirsdag den 27. september 2011

The balje og blommer

Her i weekenden købte jeg en masse blommer og ferskner (: de havde tilbud i brugsen så jeg havde alle jeg kendte nede og købe for mig (: det er så blevet til en masse saft og mos.. På billedet her kan man se cirka halvdelen af udbyttet, i alt blev det til mellem 6 og 8 liter saft og 5 liter mos

Jeg er ikke sikker på hvor store flaskerne er, de er også købt på tilbud i weekenden (: tror der kan være mellem 1½ og 2 liter i hver..
Om lidt skal jeg ud og i gang med at ordne æbler og senere på ugen skal jeg lave noget ud af nektarinerne (:

Nu til the balje delen (: jeg deltager i en give away hos Ina så jeg ville lige dele min the balje med jer (:


Det er dejligt at have plads til en masse the når man endelig har tid til at slappe af  og nyde en rigtig god kop the (: så nu håber jeg bare jeg vinder lidt mere the til koppen (:

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det lækkert ud med de blommer. Måske man skulle prøve :)
    Og sikke en lækker stor kop. Hvor er den bare skøn.

    SvarSlet
  2. Det er i hvert fald rigtig dejligt at have (: og man får super meget ud af dem hvis man lige udstener dem før man koger saft og så resten bagefter (: har også planer om at koge 1 liter af det til sirup på et tidspunkt, har nemlig hørt at blommer sirup skulle være rigtig godt (:
    Og den størrelse kop er bare rigtig dejlig, den er købt i søstrene grene, og når jeg er andre steder henne bliver jeg altid overrasket over hvor hurtig koppen bliver tom

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...