søndag den 28. august 2011

Æblerov i baghaven

I går begyndte min mor at snakke om paradisæble, som vi åbenbart har i baghaven, og da jeg var lidt inspireret af de tossede mennesker der arbejder på vores terrasse smuttede jeg ud for at plukke nogen af dem, det endte så med næsten en hel 5 liters spand fyldt med de små paradisæbler der cirka er på størrelse med kirsebær, så det var da alligevel lidt (: Og der er altså stadig mange tilbage ude på træet, som i kan se på billederne nedeunder var jeg nødt til at tage en trappestige i brug for at kunne nå dem, og der var stadig nogen der var uden for række vide..



Min lettere desperate jagt på æblerne på de øverste grene (:
Da spanden så var rimeligt fyldt op, opgav jeg jagten (:





Her kan i se alt det snask vi skar fra, og de æbler hvor ormene havde været hurtigere end os (:


I dag gik vi så i gang med at skære blomsten og stilken af alle de små frugter, og der tager altså lidt tid når de er den størrelse, men heldigvis kunne både mig og mor hjælpe hinanden, så går det noget hurtigere..
Da vi så blev trætte af det, og vi havde en fornuftig portion af en 3 liters gryde fyldt, gik jeg i gang med at koge dem, og da jeg var færdig med det så de sådan ud


Nu er det store spørgsmål så bare, kan i gætte hvad der er vi skal lave med dem? Jeg skal nok fortælle det senere, men jeg ville gerne lige høre lidt bud først hvis der er nogen der kunne tænke sig at være med (: Det kunne jo være at jeres bud lyder så spændende at det er det vi skal prøve med dem næste gang (:

1 kommentar:

  1. Mon ikke du har gang i en lille paradisæblegelé ... det ligner i hvert fald mistænkeligt, hvad jeg har haft gang i denne weekend. :)
    Det får den fiiiineste tøsepinke-farve. Eller det gjorde min, men jeg kan se, at mine var mere røde inden i end dem du har. Glæder mig til at se mere!!!
    Har også smugsmagt ... det smager skønt!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...