lørdag den 20. august 2011

Odense

I dag er det meste af dagen blevet brugt i Odense, vi kørte afsted ved halv 9 tiden i morges, og satte kursen mod tante grøn for at købe garn til et tæppe, men da det ville kommer til at koste ret meget at hækle et tæppe som var så stort som min mor vil have det og vi ikke var sikre på at jeg kan finde ud af opskriften, og vi heller ikke vidste helt nøjagtigt hvor meget garn der skulle til :)
Så med så mange ukendte faktorer ville min mor hellere bare købe nogen nøgler havblik til mig så jeg kunne øve mig lidt og kæle med det ;) det er simpelthen så utroligt dejligt at arbejde med og røre med :)
I første omgang forsøger jeg at hækle efter tæppe opskriften og så vil jeg se hvor meget jeg kan få ud af de 6 nøgler jeg har fået i dag, og så kan jeg jo regne mig frem til hvor meget jeg skal have hvis jeg skal hækle et helt tæppe.. Og så er det jo også rart nok at kende opskriften, i sær når det er en helt ny teknik man arbejder med.. Her hækler man nemlig skiftevis på forsiden og bagsiden og man hækler skiftevis med to farver som man så skal have arbejdet med op igennem efter hånden som man hækler.. I følge opskriften er den til ret erfarne hæklede, og det er jeg ikke helt sikker på at jeg kan kalde mig selv endnu, jeg har jo trods alt kun hæklet i lige knap et år :)
Men jeg gør da fremskridt, jeg har hæklet de første 2 rund (både for og bagside) et par gange nu.. Man er jo nødt til at pille det op hvis man ikke er helt tilfreds med resultatet :)
MEN ud over garn handlen var der jo også en anden vigtig begivenhed i Odense i dag :) 10 års fødselsdag i linedance klubben Love to Dance.. Så det er så det jeg er til nu og har været til det meste af dagen :) det begyndte med dans fra kl 12 og så spiste vi aftensmad her kl. 18, og det var 3 retters menu.. Og nu står den så på dans resten af aftenen og natten, arrangementet slutter kl 2 i nat, men vi kører nok hjem lidt før, vi skulle jo også gerne være til at vække i morgen så vi kan få en nogenlunde døgnrytme holdt ved lige så vi kan komme i skole og på arbejde igen på mandag :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...